Diensten

Mediativity biedt u de volgende diensten op het gebied van media innovatie

Inspiratie

  • Geven van (trend)presentaties over media innovatie of digitale marketing
  • Verzorgen van trainingen en workshops over media innovatie of digitale marketing
  • Trendwatching: spotten en presenteren van relevante trends
  • Opportunity Scouting: spotten en presenteren van inspiratie en ideeën uit buitenwereld en buitenland
  • Verzamelen en analyseren van externe Best Practices

Strategie

  • Bijdragen aan ontwikkeling van merk identiteit en positionering
  • Ontwikkelen van vernieuwende merk-, jaar- en campagne-strategieën
  • Ontwikkelen van online communicatie strategieën
  • Schrijven of optimaliseren van briefings
  • Uitvoeren van concurrentie-analyses

Concept

  • Ontwikkelen van innovatieve marketing- en/of communicatie concepten (TV formats, TV Non Spot, Brand Activation, Shopper Marketing, Online/Social Media, 360 graden)
  • Ontwikkelen van Big Advertising Ideas en Big Media Ideas
  • Ontwikkelen van “Brand Experience Centers”
  • Leiden van brainstormsessies met adverteerders, bureaus en exploitanten
  • Schrijven van business cases
  • Ontwikkelen en geven van management presentaties

Coaching

  • Coachen van Marketing- of Communicatie Managers op zowel inhoud als projectmanagement
  • Voeren van regie tijdens campagnes
  • Bijdragen als Lid van de Raad van Advies
  • Bijdragen als klankbordlid van Marketing-, Communicatie-, Media comités
  • Stimuleren van creatief denken en het creëren van onderscheidend vermogen
  • Adviseren over organisatie, proces, techniek en cultuur
  • Zoeken en selecteren van geschikte externe partners/pitchbegeleiding
  • Het beoordelen van voorstellen en offertes van bureaus

Evaluatie

  • Opstellen van KPI´s en adviseren over passende meetinstrumenten
  • Evalueren van merk- en jaar- en campagne-strategieën (media effectiviteit analyse)
  • Evalueren van marketing- en communicatieprocessen en het ontwikkelen en implementeren van voorstellen voor verbetering
  • Vastleggen en delen van kennis

Voor welke doelgroepen?

  • Adverteerders

  • Bureaus

  • Exploitanten

  • Overige bedrijven & instellingen

Wat is media innovatie?

“Het ontwikkelen, implementeren en evalueren van vernieuwende media strategieën, ideeën en concepten om onderscheidend vermogen te creëren en daarmee omzetgroei en/of imagoverbetering te realiseren”

Mediativity 2008