De 21 meest gehoorde uitspraken van adverteerders in 2011

2011 is alweer bijna voorbij en het leek mij wel leuk om eens het net op te halen en op een rijtje te zetten wat ik dit jaar zoal bij adverteerders heb gehoord (niet alleen bij klanten maar vooral ook via de media). Hier komt mijn lijstje van de 21 meest gehoorde uitspraken van adverteerders in 2011!

1. “Marieke, zet de voicemail er maar gerust op hoor. We gaan nu eerst vergaderen!”

2. “Ik zit de komende twee dagen in een internationale meeting. Ja, in Cannes weer. Nee, ik ben niet bereikbaar. Nee, ook niet via m’n Blackberry.”

3. “Er is iets tussengekomen. We moeten die meeting helaas verplaatsen. Ja, het kan nu pas over een maand pas ja. We moeten fo-cu-ssen dit jaar.”

4. “We moeten wat met Social Media. En met mobiel. Ook ja. Alles wordt mobiel.”

5. “Nee, daar hebben we nu helaas geen budget voor.”

6. “De MVO hype?! Die is toch alweer overgewaaid?”

7. “Ach, jij kunt dat werk van je overspannen collega er toch gemakkelijk bij hebben?”

8. “Kom we gooien die TV commercial uit 1986 gewoon nog eens op de buis. Lekker retro toch?!“

9. “We gaan ‘paid media’ afbouwen hoor! ‘Earned media’ wordt het helemaal!”

10. “Alweer een burn-out geval?! Die mensen van ons lijken steeds zwakker te worden!”

11. “Jeetje, dat zou ons reclamebureau toch doen?! Hebben ze dat alweer niet gedaan?!”

12. “De markt werkt niet mee zeg! Waarom kopen die consumenten dat spul nou niet?!”

13. “Zeg exploitant! Je moet me wel verleiden hoor! Desnoods met een bosje bloemen!”

14. “Hahaha, later zullen ze nog denken dat hier een papierfabriek heeft gestaan!”

15. “Jeetje, al die data! Snap jij het nog?!”

16. “Zijn er dan nog andere doelgroepen dan ‘Boodschappers 20-49’?!”

17. “Jaaaaaa!!!! Laten we gaan pitchen! Ons bureau snapt er echt niks van!”

18. “Word-of-Mouth marketing? Ja. Zouden we ei-gen-lijk eens moeten proberen.”

19. “Al die nieuwe media mogelijkheden… Gewoon maar weer ‘n rondje TV doen?”

20. “Ja, we weten uit tracking onderzoek dat drie flights TV eigenlijk iets teveel van het goede is, maar we doen het toch nog maar een keer. Niemand zal het merken.”

21. “Hey, Daan, dat Neuromarketing lijkt me wel iets, maar weet jij toevallig waar we zo’n hersenscanner kunnen kopen? Heeft Philips die? Of Nielsen? Of kun je zo’n ding huren bij Boels?”.

Heb jij nog andere uitspraken gehoord? Ik ben heel benieuwd! Post ze ff hieronder als je wilt! Thx.


door info@mediativity.nl op 11 Okt 2011

Geplaatst in: Overige inspiratie

Tags: 2011, Adverteerders, mediativity, Theo van de Kamp, top-21, uitspraken


4 Responses

  1. 22. Onze branche is echt heel traditioneel, onze concurrenten en klanten doen echt nog niets met social media hoor, en trouwens we “zitten” al op LinkUtIn, toch Jan?

  2. Brenda van der Boom zegt:

    “Consumenten zijn best dom hoor, als er maar een actiebord boven het schap staat werkt het. Ik stel voor dat we eens een 2 halen, 3 betalen actie proberen”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *