Topmarketeers Network bezoekt Boost Shopper Marketing Experience

Terwijl het buiten 29 graden Celsius was verzamelden zich maandagavond 30 mei 2011 zo´n 15 leden van het Topmarketeers Network zich bij Boost Group in Nieuwkuijk (bij Den Bosch) voor een bezoek aan de splinternieuwe Boost Shopper Marketing Experience.

De Boost Shopper Marketing Experience is vooral gericht op fabrikanten, retailers en reclame- en mediabureaus. Het doel is tweeledig:

  • Activating Ideas (vooral zelf veel ideeën genereren op opschrijven op je notitieblok op basis van hetgeen je daar ziet, hoort en ervaart)
  • Elevating Knowledge (een echte high-speed kennisinjectie zonder allerlei vragen of discussie tussendoor – een bewuste keuze van Boost)

…op het gebied van Shopper Marketing (o.a. InStore, NearStore en Outdoor).

Na een gastvrije ontvangst door de mensen van Boost én uitstekende catering gingen we door naar de ingang van de Boost Shopper Marketing Experience. Raymond Lentz van Boost heette ons daar welkom en we betraden de Experience voor een bijzondere opening die ik niet zal verklappen hier.

De gasten die de Experience bezoeken kunnen kiezen uit zo´n 12 “Shopper Marketing Pitches” (SMPs). Dat zijn allemaal korte informatieve programma´s van zo´n 25 minuten. Aangezien we vanavond maar beperkte tijd beschikbaar hadden kreeg onze groep 3 SMP’s.

We begonnen in de prachtige uitgelichte presentatieruimte met de SMP “Trends in Shopper Marketing” door Christian van Hulten van Boost. Hij liet ons de nieuwste consumenten-, retail-, branding- en shopfloor technology trends zien.

Daarna liepen we naar een supermarkt in de Experience waar Brenda van der Boom van Boost ons in de SMP “InStore InDetail” meenam naar de mogelijkheden tot het verleiden van shoppers in de winkel en diverse praktische voorbeelden en case studies liet zien.

En we sloten af met de SMP “Effectiveness/ROI” door Raymond Lentz van Boost. Hij liet ons de verschillende perspectieven en KPI´s zien waarmee je naar Shopper Marketing kunt kijken aan de hand van een aansprekende case. Of je nou Trade Marketing Manager, Marketing Manager, Account Manager of Media Manager bent.

Aan het einde was er nog ruimte voor vragen en discussie. Het onderwerp blijkt te leven bij de marketeers en volop in beweging te zijn.

De avond vloog voorbij en werd afgesloten met een borrel. De deelnemers kregen nog een set met whitepapers over de besproken onderwerpen mee naar huis.

Een leuke Topmarketeers Network sessie op locatie!

Boost, namens alle deelnemers hartelijk dank voor jullie gastvrijheid, kennis en inspiratie!


door info@mediativity.nl op 31 Mei 2011

Geplaatst in: Shopper Marketing

Tags: Boost Group, Boost Shopper Marketing Experience, mediativity, Shopper Marketing, Theo van de Kamp, Topmarketeers Network


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *